Warszawa/ Od soboty autobusy zatrzymają się na nowej pętli na Woli; zmienią się też nazwy przystanków
Pętla Ostroroga zlokalizowana jest przy skrzyżowaniu z ul. Wawrzyszewską. Od soboty, 14 stycznia, będą wyruszały stąd w trasy i kończyły kursy autobusy linii 106 i 136. Dotychczasowe przystanki Młynów – zarówno tramwajowe (linii 20, 23, 24) jak i autobusowe (linii 103, 106, 136, N45, N95) – zmienią nazwę na pl. Pole Elekcyjne a te, przy których autobusy linii 106 i 136 kończyły i rozpoczynały swoje trasy, staną się dla nich przystankami przelotowymi. "Nazwa Młynów będzie oznaczała od tej pory tylko stację metra linii M2" - poinformował Zarząd Transportu Miejskiego.
Nowa pętla została wybudowana, aby zastąpić przystanki Młynów, bo stały się one za ciasne dla wszystkich autobusów obsługujących trasy 103, 106 i 136. Szczególnie przegubowych. Na pętli Ostroroga są dwa perony o długości 60 i 40 m, które mieszczą dwa autobusy 12-metrowe i trzy 18-metrowe. Wybudowano również wiaty przystankowe, chodniki i wiatę dla rowerów z zielonym dachem z rozchodnika. "Infrastruktura pętli została dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – zamontowano pasy prowadzące i pola uwagi" - przekazał ZTM.
Miejskie Zakłady Autobusowe zamontowały na pętli ładowarki dla autobusów elektrycznych. "Planowane jest skierowanie takich pojazdów do obsługi linii 106" - zaznaczył ZTM.
Przebudowany został również odcinek ulicy Ostroroga. Para nowych przystanków autobusowych została wybudowana przy skrzyżowaniu ul. Ostroroga z Wawrzyszewską. Przystanki, które wcześniej znajdowały się przy siedzibie Żandarmerii Wojskowej znajdują się obecnie bliżej bramy Cmentarza Powązkowskiego.
Na przystankach stanęły cztery wiaty z oświetleniem zasilanym energią z ogniw fotowoltaicznych. Jednocześnie w sąsiedztwie nowych i przeniesionych przystanków zostały wybudowane przejścia dla pieszych z azylami.
Na pętli stanął również budynek socjalny dla kierowców, w którym będą mogli odpocząć, zjeść drugie śniadanie oraz skorzystać z toalety.
Umowa na budowę została podpisana wiosną 2021 roku a pętla miała być gotowa rok później. Niestety pomimo tego, że infrastruktura była gotowa, czekano na uruchomienie przyłącza elektrycznego. (PAP)
autorka: Marta Stańczyk
mas/ akub/