150 mln zł kosztowała hala serwisowa dla taboru kolejowego
Jak poinformowała we wtorek spółka Polregio, obiekt pozwoli na utrzymanie i naprawę pojazdów przeznaczonych do obsługi regionalnego ruchu kolejowego.
Nowa hala połączona jest systemem rozjazdów ze stacją Rzeszów Staroniwa. Jak podkreśliła spółka w komunikacie, to najnowocześniejszy tego typu obiekt w południowej Polsce.
Hala składa się z części serwisowej, warsztatu, magazynu i pomieszczeń administracyjno-biurowych. Obiekt wyposażony jest w tym m.in. w tokarkę podtorową do toczenia zestawów kołowych, laserowe stanowisko służące do pomiaru zestawów kołowych, zapadnię umożliwiająca wymianę zestawów kołowych i silników trakcyjnych oraz stanowisko do odladzania taboru.
Elementem hali jest także myjnia mechaniczna pracującą w systemie zamkniętego obiegu wody. Na miejscu znajduje się również symulator umożliwiający szkolenie maszynistów.
Jak zaznaczył prezes Polregio Adam Pawlik, posiadanie własnej hali serwisowej jest niezwykle ważne i wpłynie na jakość świadczonych przez firmę usług. „Zastosowane w niej zaawansowane technologicznie rozwiązania to gwarancja płynności serwisowania pojazdów oraz tego, że naprawy i przeglądy będą dokonywane w doskonałych warunkach” – dodał, cytowany w komunikacie.
W sumie w hali pracować będzie w sumie 70 osób.
Polregio na Podkarpaciu, na zlecenie samorządu województwa realizuje kolejowe połączenia regionalne, w tym w ramach Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej (PKA). Wartość umowy w latach 2021-2025 wynosi niemal 503,5 mln zł. W województwie podkarpackim dobowo uruchamianych jest 270 połączeń REGIO i PKA. (PAP)
Autor: Wojciech Huk
huk/ huw/