Grupa Żabka stawia na sprzedaż zbilansowanych posiłków
W Żabce ułatwiamy klientom zmianę ich codziennych nawyków na lepsze – dla nich i dla planety. Mając na uwadze, że dobre żywienie jest jednym z najistotniejszych czynników wpływających na stan zdrowia i samopoczucie każdego z nas, postawiliśmy je w centrum naszych działań, które realizujemy w ramach filaru >>Zrównoważony styl życia<< naszej Strategii Odpowiedzialności - podkreśla Rafał Rudzki, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju
w Grupie Żabka.
Dodaje, że cztery obszary, na których aktualnie koncentruje się sieć handlowa, to m.in. promowanie produktów, które uzyskały ocenę Nutri-Score A, B lub C oraz tych oznakowanych tzw. czystą etykietą - pochodzenia roślinnego lub w stosunku do których zastosowano oświadczenia żywieniowe i zdrowotne zgodnie z przepisami unijnymi.
Przykładem są inicjatywy takie jak program >>Porcja DobreGO!<<, które mają ułatwić życie naszych klientów, dając im dodatkową wartość – mówi Rafał Rudzki.
„Porcja DobreGO!” z Żabki to stworzone we współpracy z dietetykiem wysokiej jakości dania gotowe i przekąski, zarówno charakterystyczne dla polskiej kuchni, jak i kuchni egzotycznych. Oznaczenie ,,Porcja DobreGO!” znajduje się na produktach marek własnych Żabki: Szamamm, HAPS! Dobra Karma czy Tomcio Paluch. Sukcesywnie wprowadzane są kolejne nowości produktowe.
Szamamm – to m.in. potrawy z min. 50-procentowym udziałem warzyw, Tomcio Paluch – to kanapki na pieczywie żytnim i proteinowym. Program obejmuje też napary herbaciane linii Wycisk oraz wybrane produkty w stuprocentowo roślinnej marce Plant Hunter. W produktach z jajkiem jako głównym składnikiem, zostały wyeliminowane jaja z chowu klatkowego. W ramach programu w 2024 r. została także rozszerzona linia płynnych przekąsek pod marką Foodini.
Zdrowe odżywianie to dla większości z nas synonim dbania o siebie i swoich bliskich, a jednocześnie ogromne wyzwanie >>Jak to wcielić w zwykłą codzienność? <<. Nie zawsze mamy odpowiednią wiedzę i czas, by zaczynając od kupna odpowiednich składników poprzez przechowywanie, po przygotowywanie, komponowanie i serwowanie, kierować się zawsze zasadami zdrowego, smacznego i racjonalnego żywienia – zaznacza Jakub Malec, Sustainable Food Manager w Grupie Żabka.
Ekspert wskazuje, że sieć Żabka czyni dobre żywienie zdecydowanie łatwiejszym, ponieważ posiada w asortymencie produkty marek własnych, które „są zarazem smaczne i zdrowe dzięki odpowiednim proporcjom w daniach gotowych, walorom odżywczym i zdrowotnym oraz jakości użytych składników”.
W sklepach Żabka pojawia się coraz więcej produktów z oznaczeniem „Porcja DobreGO!”. Kluczem do ich wyboru jest system Nutri-Score, którego oznaczenia znajdują się na wszystkich produktach marek własnych sieci. Posiłki i przekąski z naklejką „Porcja DobreGO!” posiadają najwyższe możliwe noty, czyli Nutri-Score A i B.
Z obecnie dostępnych opcji można wybrać na szybkie śniadanie np. kanapkę Tomcio Paluch z porem i jajkiem, na obiad - zupy Szamamm, np. krem pomidorowy ze śmietanką czy barszcz ukraiński. W ofercie znajdują się także gotowe dania główne – sałatka cezar czy makaronowa z kurczakiem lub z falafelem od marki Dobra Karma. Klasyczną pozycją są np. tradycyjne pierogi ruskie Szamamm, a także przekąski w postaci orzechów nerkowca i migdałów HAPS!
Jak podkreślają przedstawiciele Grupy Żabka, mając na względzie ograniczenie szkodliwego oddziaływania na glebę, powietrze, wodę i klimat, ale także na zdrowie człowieka, Żabka odpowiedzialnie podchodzi do tematu pochodzenia surowców i ich wpływu na środowisko naturalne.
Grupa Żabka zgodnie z „Polityką zrównoważonego pozyskania surowców roślinnych oraz zrównoważonego połowu ryb i owoców morza” określiła wymagania od dostawców asortymentu marki własnej legitymowania się certyfikatami zrównoważonego pozyskania dla wrażliwych grup towarów: Rainforest Alliance 2020 dla kawy, herbaty i kakao, a dla soi RTRS (Round Table on Responsible Soy) lub innych równoważnych np. ICSS (International Sustainability & Carbon Certification), ProTerra, SAN (Sustainable Agriculture Network), SSAP (U.S. Soy Sustainability Assurance Protocol), Donau Soya Standard. Natomiast dla ryb i owoców morza: ASC (Aquaculture Stewardship Council), MSC (Marine Stewardship Council) oraz BAP (Best Aquaculture Practices).
W trosce o ochronę ekosystemów działania Grupy Żabka zmierzają tam, gdzie jest to możliwe, do wyeliminowania ze składu produktów oleju palmowego oraz zastąpienie w oferowanych przez sieć produktach niecertyfikowanego oleju palmowego olejem certyfikowanym (produkty marek własnych nie zawierają w składzie oleju palmowego).
Konsekwentnie wdrażane są także działania, których ramy wyznaczyła „Polityka dobrostanu zwierząt”: z początkiem 2022 r. wycofano ze sprzedaży w sklepach jaja kurze pochodzące z chowu klatkowego, a w 2023 r. wyeliminowano je również jako składniki główne w produktach marek własnych.
Realizowany od 2023 r. program „Porcja DobreGO!” wpisuje się w Strategię Odpowiedzialności Grupy Żabka na lata 2021-2026 w filarze „Zrównoważony styl życia”. Jak wskazują przedstawiciele Grupy, program poprzez promocję bardziej świadomych wyborów żywieniowych, ułatwia klientom zmianę codziennych nawyków na lepsze.
Źródło informacji: PAP MediaRoom